Mammas hjärta!

Hej svejs!!

Det var inte igår..! Vi har haft fullt upp med vår lille kille här som fortfarande kämpar med sin mage. Vi testade ju miniform och sempers magdroppar men han var ju fortfarande så hård i magen och kämpade hela tiden för att få "leverera" utan framgång. Sen köpte vi sempers lemolac ersättning men den hjälpte inte ett dugg så vi testade sempers bifidus och då blev det fullt i blöjan. Men andra dagen med bifidus var det stopp igen.

vi har även varit på bvc och hos jourläkaren med Liams öra som var helt igenproppat och han skrek hela natten så vi trodde att han kunde ha en infektion. !AT- läkaren! sa att det var klet men skrev ändå ut kortisondroppar men jag sket i att använda dom! Jag kom på att han har ju skorv i örat och jag hade smort där så det var nog bara en ofarlig sörja och skriken berodde nog på magknip och jag tror att jag hade rätt för han har inga problem med sit lilla öra.

Vi fick ut något bra av det besöket iallafall! Vi fick äntligen medcin mot hans svamp i munnen. Han har varit kritvit och ramlösan bet inte på det men nu håller det på att försvinna:)

Tillbaka till magen... Jag gick in till bvc förra veckan för lillkillen var så torr över hela kroppen och hade prickar och jag har misstänkt att han kan vara komjölksproteinalergiker. Dom var tre stycken som tittade på Liam men dom sa bara "det är nog hormonplitor och värmeutslag". Ok sa jag men kan vi göra ett test fö att utesluta allergi. Men det tyckte dom var onödigt så detblev inget. Jag undrade även vad jag kunde gör åt förstoppningen. Febertermometer och att pressa upp han ben mot magen funkade inte, det kom inget ändå. Något måste han ju ha för att kunna bajsa och jag undrade över lactulose. Det tyckte dom inte kulle vi testa.

Tre dagar senare hade jag en tid på bvc och han var fortfarande torr i huden. Då säger sköterskan "Han kanske är komjölksproteinalergiker" Vi kan ju testa och se om han mår bättre. JAAAAA tänkte jag!!! Samma jäkla sköterska som sist! så vi fick köpa en ersättning för 200 spänn och vi testar nu om han mår bättre av det. Men det löste ju inte förstoppningspromlemet. JFebertermometer och att pressa upp han ben mot magen funkade inte, det kom inget ändå. Något måste han ju ha för att kunna bajsa och jag undrade om han kunde ta lactulose men det tyckte hon inte utan jag skulle höra av mig om det blev problem.

Den natten var bland den värsta i mitt liv. Vi tjöt ikapp! Min lilla kille sov ca. 1-2 timmar och resten skrek och gnydde han. Han hade ont i magen och jag verkligen såg hur han förökte pressa.. Jag ringde så fort dom öppnade och hon skulle ringa tillbaka men tiden gick. Jag pratad med 1177 med men dom hade inga bra råd utom att prata med bvc så jag fick nog och gjorde ett lavemang. Han tyckte det var så skönt konstigt nog. Han tjöt inte utan låg bara låg och tittade och avslutade det hela med en gäsp och slocknade sedan och sov i flera timmar.
Då ringer sköterskan upp och föreslår lactulose!

Så nu äter vår kille specialmat och får 2½ milliliter lactulose om dagen och vi märker skillnad. Han blir lite mindre grinigare varje dag och sover längre men alla magknip är inte borta än. Men lactulosen ger gaser och uppsvälld mage i början så vi avaktar och ser om det går över.

Vi vill bara att han ska må bra!! Han är mer livlig och lite grinigare än dom flesta bebisar jag träffat men det får han gärna vara om jag vet att han inte har ont! Man gör allt för dom små liven och det skär i en när dom lider. Men nu sover min fina grabb så sött brevid mig och verkar vara pretty nöjd:) håller tummarna för att vi får byta bajsblöja idag med:)

Stor kram

Kommentarer
Postat av: vevve

Vad trött man blir på sjukvården! "Ni är sena" , åh hade kunnat slå till tanten. Hoppas lillen mår bättre snart. Vi hörs i veckan så får vi se om du orkar ses nån dag. Du har lite sömn att ta igen gissar jag på! Ta hand om er!!

2010-10-10 @ 21:10:32
Postat av: Tessie

Åååå, lille plutten! :( Hoppas allt löser sej.. sjukvården asså.. suck! Skönt att han mår lite bättre nu iaf :D Det kommer bli bra!



Ta hand om er! Puss och kram!

2010-10-10 @ 21:52:04
URL: http://mizztessie.blogg.se/
Postat av: josse

hej gumman min. nemen oj va jobbigt ni verkar ha det o lilla lilla plutten som har ont i sin lilla mage, man mår så dåligt när man ser de lida man vill bara byta med dem, samtidigt är man trött o jag tycker synd om er alla 3. vill gärna ses snart! har mkt o prata om=). puss på er

2010-10-10 @ 22:02:08
URL: http://jjosephineericsson.blogg.se/
Postat av: johanna

Tack allihopa!<3 Det blev ett bajblöjbyte igår men det var mamma som tog hand om det:)Vill träffa er alla snart:)!!

2010-10-11 @ 07:54:01
URL: http://litebebissnack.blogg.se/
Postat av: Emme

Hej gumman! håll ut! det kommer ordna sig jag lovar. vet hur det känns helt hopplöst i bland. Men när Wilma hade problem med magen fick vi hjälp på barn på sjukhuset. dem vet vad dem pratar om. tänker på er. många kramar

2010-10-11 @ 08:14:46
Postat av: Maja

Åhh låter jobbigt för er! Hoppas det blir bättre snart! Hade gärna tagit en fika imorgoneller påmfedag men jobbar jumdå. Får se till att ses någon annan dag. Kram!

2010-10-12 @ 18:01:13
Postat av: Ulrika

Åh vad jag känner igen det där. Vi hade precis samma problem med Joline. Hon var också extremt hård i magen. Jag blandade i pärondricka (sån som finns för bäbisar bland barnmaten) i ersättningen, gav minifom och lactulos bl.a. Det blev bättre stundtals, men helt försvann det inte förrän hon var stor nog att äta katrinplommonpurré och annat lösande. Lycka till med lillprinsen!

2010-10-19 @ 10:33:29
URL: http://lillaulle.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0