Längesen nu....

Liten bloggtorka har det varit här mellan feber och skrikperioder men nu börjar vi må bättre!!:)

Jag har bestämt mig hur jag ska göra med amningen:) Jag kör både tutte och kompleterar med ersättning när det behövs. Det är mysigt och lätttillgängligt. Jag vet inte om jag ska amma i sex månader men än sålänge forsätter jag.

Vi provar just nu miniform på Liam för att se om han skriker minde och det hjälper faktiskt. Det är magdroppar som ska bryta ner gaser för vi har anat att han har väldigt ont i magen emellanåt och har därför skikit så fort vi lagt honom ner för att natta honom och det är nog därför vi har trott att han aldig blir mätt för han skriker efter mat när han har ont i magen. Har hört att bebisar gör det när dom har ont i magen, dom förvirrar ihop magont med hunger på något sätt. Nu pruttar han en hel del så det är nog en massa gaser som ska ut och så kan han bli mätt på bara tutten:) Tack Carro för tipset:)

Nu sover Liam en stund så jag ska passa på med:)

Kram

Kommentarer
Postat av: Minire

Hej världens bästa Johanna!

Så himla fin har är er lilla Liam!!

Ett av mina frön hade jobbigt med magknip när han var bebis, och det är precis som du sa att det förknippar det onda med hunger och så får de bara mer magknip.

Något som är bra att tänka på är att amma fädigt ena bröstet ordentligt innan man tar nästa då förmjölken är tunnare, den mättande fetare mjölken kommer efter ett tag!

Sen är massage superbra och lugnande.

Bärsele är dunderskönt när man har en missnöjd liten krabat, jag använde Ergo bärsele med bebisinlägget till mina två minsta och det var absolut skönaste bärselet för både rygg och kropp (ett hett tips) den kan du ha på magen, höften och ryggen!

Pussa godingen från tant Minire ;-)

2010-09-18 @ 20:14:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0