Söker lite råd

Vår älskade lille Liam skriker hela näterna och det tar runt 2½ timme att natta honom igen. Alla ni som har barn är det så eller har vi bara en liten gaphals? Han får massor med mat både från mig och erättning när vi märker att han inte blir mätt men han skriker ändå..

Jag har funderat på att sluta amma men jag vill inte det egentligen. Det är ju bra för honom och mig och så är det mysigt med. Anledningen till att jag funderar över det är att han blir sällan helt mätt av att bara amma utan skriker efter mer och dom gånger han blir mätt är när det har gått många timmar mellan ammningarna och han har fått ersättning istället.  Han skule bli mindre stressad tror jag om han fick bli mätt direkt istället för att vi sitter och ammar i sammanlagt 40 min och sen värma på ersättning ändå. Det är ett jättedilemma just nu. Nu har han somnat efter han fick flaskan men jag ammade honom i över en timme sammanlagt och jag låter alltid honom släppa bröstet men han ville ha mer.

Det kanske hör ihop med att han är orolig om nätterna??

Några snabba frågor
När kan man börja med babysitter/bärsele??

Kommentarer
Postat av: Marre

Snart kommer vi & till dig har jag med mig världens bästa informations källa som både jobbat på sjukhuset och som numera är omskolad och jobbar med barn.Dvs. syrran!! :) Puss puss!!

2010-09-10 @ 15:46:34
Postat av: Anonym

Kolik?

2010-09-10 @ 18:24:09
Postat av: josse

det låter som om du inte har tillräckligt med "fet" mjölk i tuttarna, hör med bvc. testa o ge bara ersättning på natten o se hur länge han klarar sig. vart sover liam, mellan er eller sin säng;)? testa o ge ersättning, när han somnat lägg han i sin säng ombonad med kuddar eller "ligginsatsen" till vagnen så blir det trångt som i din mage det han är van vid.

babysittern o bärsele kan du börja med direkt, det är bara att ha babysittern ganska långt bakskjuten så han inte sitter när han ej är stadig i huvudet:) puss

2010-09-10 @ 19:21:22
URL: http://jjosephineericsson.blogg.se/
Postat av: Maja

2010-09-11 @ 10:05:37
Postat av: Maja

Jag skrek som en gris när jag var liten. Vet att pappa använde hörselskydd för att behålla lugnet och inte bli stressad haha. Kanke inte hjälper mot skriket men underlättar lite hehe

2010-09-11 @ 10:07:24
Postat av: Johanna

maja: haha ja fredrik har sagt att vi får ha öronproppar. kan faktiskt vara en bra idé för det är ju stressande med barnskrik..

2010-09-11 @ 10:35:08
URL: http://litebebissnack.blogg.se/
Postat av: Johanna

Jag tror inte att det är kolik för han är världens goaste och mysigaste förutom under vissa perioder. Om dom har kolik skriker dom väll nästan hela tiden.

2010-09-11 @ 10:40:29
URL: http://litebebissnack.blogg.se/
Postat av: josse

det är ju svårt att motstå stress när de skriker, men hörselskydd är nog bästa ide'n:), för barnet känner ju av när DU är stressad. kolik tror jag icke det är, då ska barnet skrika minst 3 timmar i streck o det värsta skrik du kan tänka dig o ingenting ska hjälpa. du kan nog va lugn;) hoppas vi ses ikväll!!

2010-09-11 @ 11:10:09
URL: http://jjosephineericsson.blogg.se/
Postat av: Jenny

Har ni provat med napp?? =) Kan ju vara så att han har ett stort sugbehov. Min lille hade det så nappen var en stor räddning annars hade han tuttat på mig mest hela tiden...

2010-09-11 @ 14:13:53
URL: http://jennyjohanna86.blogspot.com
Postat av: Ulrika

Hej vännen! Det är jättevanligt att bebisar har skrikperioder. Alla mina tre har haft det mer eller mindre, och så klart på kvällarna/nätterna. Min äldsta skrek konstant mellan 23 och 03 på nätterna de tre första månaderna. Det vara bara att stå ut och gå omkring med det lilla vrålande byltet. Jag hatade alla som sa att det går över, för det hjälpte mig ju inte då, men nu säger jag det också. Det är precis vad det låter, en "skrikperiiod". Det viktiga är att man själv inte blir för frustrerad och irriterad när man går där och bär. Det är lätt hänt, eftersom man både har hormoner som springer omkring i kroppen och en extrem sömnbrist. Ibland kan det vara bra att bara lägga ner sin lilla älskling och gå därifrån en stund (jag gick ut på balkongen, där man inte kunde höra skriket, någon minut) så orkar man fortsätta trösta sen.



Vad gäller maten ska du göra det som känns rätt för dig. Mår mamman bra, mår bebisen bra. Det är mysigt att amma, men kanske inte precis hela tiden. Han har ju faktiskt fått din mjölk nu i början... de viktigaste dagarna. Jag har haft minimjölk i mina brösta alla tre gångerna och barnen blev aldrig riktigt nöjda (ammade konstant), så det blev till att ge ersättning som komplement nästan med en gång. Sen ammade jag dem delvis i 3 månader innan jag gick över helt till ersättning. Fördelen med ersättning är ju att även pappan kan ge och avlasta mamma lite. Amma så länge du orkar och vill helt enkelt. Huvudsaken är ju att din lilla prins blir mätt och växer, och det blir/gör han även på ersättning.

Lycka till!

Kram

2010-09-15 @ 14:02:29
URL: http://lillaulle.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0